13 Aralık 2009 Pazar
Pazarlama Zirvesi’nin ardından…
Haftaya güzel bir veda yaptık. Imagine olarak katıldığımız 10. Pazarlama Zirvesi’den öğrendiğimiz bir sürü bilgi, uzun zamandır görmediğimiz arkadaşlarla buluşmuş olmanın sevinci ve yeni tanışıklıkların heyecanıyla ayrıldık, dopdolu 2 gün geçirdik. Oturumların hepsine katılmak mümkün olamasa da, katıldıklarımızdan aklımızda kalanları paylaşmadan edemedik…
• Dragon Rouge Varşova ofisinin kurucusu ve yöneticisi Malgosia Laniarska’nın, 2009’un Sosyo-Kültürel Trendleri’ni anlattığı oturum, özellikle görsel açıdan çok etkileyiciydi. Her ana başlığın öncesinde konuyu anlatan ve animasyonla renklendirilen filmler, prodüksiyonun sunuma olan katkısının da ne denli önemli olduğunu gösterir nitelikteydi.
• Youth Republic’ten Serhat Gürcü nefis bir sunum yaptı. Gençler üzerine yaptıkları araştırma son derece çarpıcı başlıklar taşıyordu. Gençler nerelerde yaşıyor, çantalarında ne taşıyor, ortalama ne kadar harçlık alıyor, bu harçlığı nerelere harcıyor, krizden ne kadar etkileniyor, nasıl televizyon izliyor ve daha pek çok şey… hepsini çok da eğlenceli bir şekilde öğrenmiş olduk.
• Youth Republic’in yaptığı araştırmanın; “genç kızlar çantalarında ne taşıyorlar” bölümünde genç kızların neredeyse hemen hepsinde, hiç reklamı yapılmayan bir ürün dikkatini çekmiş Serhat Gürcü’nün… Nivea lipstick… Vişneli ya da çileklisi en çok tercih edilenleriymiş üstelik.
• Pazarlama Zirvesi’nde, Digital Marketing Forum, en çok talep gören oturumlardandı. Serhat Akkılıç ve Tuğçe Esener’in “trendler” konulu sunumu ( ya da şovu ) hem çok keyifli , hem de öğreticiydi.
• Özgür Alaz’ın “Sosyal Network Çağında Pazarlama” başlıklı oturumu sosyal medyada var olmak isteyen tüm markalar için adeta bir başucu kitabı gibiydi.
• MCT’den Tanyer Sönmezer’in yönettiği “En beğenilen 10 Pazarlamacı” içerikli, panelin konukları, Mey İçki pazarlama müdürü Çiçekten Becel, Shell pazarlama müdürü; Pınar Mavituna ve HP pazarlama müdürü Müge Taşer’di.
Keyifli bir sohbet havasında gerçekleşen bu oturumdan aklımıza kalan iki şey vardı; Birincisi Sabah gazetesinin seçtiği en iyi 10 pazarlamacı listesinin 10’da 8’inin kadın olmasıydı, ikincisi ise Çiçekten Becel’in ayağa kalktığında salonu kahkaya boğan üzerinde “Yeni Raki is not a GSM operator, but it connects you to more people in Turkey.” yazılı tişörtüydü…
• Pazarlama zirvesinin kapanış oturumu, Dr. Jonas Ridderstrale sunumuyla yapıldı. Dr Jonas, iyi bir sunumda, içerik kadar, anlatım tekniğinin ve beden dilinin de ne kadar önemli olduğunu gösteren nefis bir örnekti.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder